zondag 25 september 2016

Vakantie in Portugal

Onze zomervakantie begon dit jaar op 31 augustus. Lekker 16 dagen naar Portugal (Algarve). Een geweldig mooi huis/appartement met privé zwembad en lekker rustig gelegen, zonder directe buren of zo. Heerlijk genoten en uitgerust.

Maar zeg je Algarve, dan denk je aan golf!
Er liggen daar veel erg mooie banen en het weer is er fantastisch. Ik heb de eerste week lopen twijfelen, zal ik wel een rondje doen of niet? Op internet een paar banen in de buurt opgezocht. Toen bleek er een op 2 km van ons aan dezelfde weg te zitten (Silves). Daar een keer naartoe gereden om eens te kijken. Wel een mooie baan, maar de huurclubs waren van matige kwaliteit, de greenfee vrij fors en de huur van een buggy erg duur. Het totaalbedrag werd me te gortig, dus maar niet gedaan.

Een paar dagen later kwam ik in Carvoeiro langs een golfshop. Die bood de nieuwste Taylormade M2 volledige set huurclubs aan voor 15 euro per dag, echt geen geld! Aangezien ik geen driver en houten nodig had, kon ik een set ijzers (5-S) en een hybride 4 + putter incl tas en trolley meenemen voor 10 euro per dag! De dag erna ben ik met die set gaan spelen op Gramacho . Helaas kennen ze in Portugal geen 9-holes greenfees. Iedereen speelt altijd 18 holes. Ik had echter geen tijd voor 18 holes en wilde ook niet rond het middaguur op de baan staan i.v.m. de warmte. Het enige dat men kon doen was het twilight tarief aanbieden (33 euro voor 18 holes) dat geldt vanaf 15.30 uur. tegen dat tarief kon ik om iets voor 15.30 uur starten. Eerst nog een uurtje overbrugd op de drivingrange. Die lag niet direct bij de baan en was 2 minuten autorijden verwijderd. Erg onhandig, maar helaas kon het niet anders.

De baan zelf was erg mooi. Lekker brede fairways, lage rough, veel glooiing in de baan en in de greens. Alles was perfect groen en goed onderhouden. Een wonder hoe ze in zo'n warm droog klimaat een baan zo in top conditie kunnen houden. Zelfs de greens waren niet super hard. Enige minpuntje vond ik de afslagplaatsen. Op de teebox was geen mogelijkheid om je kapotte tee netjes weg te gooien, dus die lagen gewoon links en rechts in het gras. Erg rommelig. Na 9 holes hield ik het voor gezien omdat ik anders niet op tijd mijn clubs kon retourneren (moest vóór 18 uur). Ik had heerlijk gelopen en erg goed gespeeld op deze voor mij nieuwe baan. Gewoon mooi 18 stablefordpunten gehaald, dus mooi aan de bovengrens van mijn handicap gespeeld. Flink gehaast (en gescheurd) om op tijd terug in Carvoeiro te zijn. Om 18.02 uur liep ik de winkel binnen, die nog open was. Ik heb de eigenaar hartelijk bedankt voor de topkwaliteit clubs (heerlijke ijzers en hybride die Taylormade M2 !) en voor het gestelde vertrouwen.
 Je moet weten dat ik slechts 10 euro betaald heb vooraf en geen enkele borg of legitimatie heb hoeven achterlaten of laten zien. Gewoon in het vertrouwen dat ik alles netjes terug zou brengen. Toch voor ongeveer 1.100 euro aan materiaal wat zo uitgeleend werd. Geweldig dat dit nog mogelijk is! Ik heb hem verzekerd dat ik in 2017 weer bij hem kom huren als we terug gaan naar Portugal (en dat doen we!) en ondertussen reclame voor hem zal maken (o.a. op Leadingcourses vermeld in mijn review van de baan).
Hieronder nog wat mooie foto's van de golfbaan.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten