dinsdag 18 oktober 2016

Eerste wedstrijd bij GC Riel: Oprichtingsbeker

Wat doe je als je een nieuw lid bent bij een club en je wilt mensen leren kennen en een beetje de club leren kennen? Ja natuurlijk, dan schrijf je direct in voor de eerste clubwedstrijd op de kalender. Dat was de Oprichtingsbeker, een 18-holes wedstrijd, gespeeld volgens individuele Stableford telling.

Scorekaart
Zondag 9 oktober was het zover. Om 12.30 uur verzamelden we bij het clubhuis van GC Riel en werden de flights bekend gemaakt. Ik had een leuke flight met daarin de voorzitter van GC Riel (Mark van Nunen) en een dame uit de Handicapcommissie (Sis Hoyer). Beide met een veel lagere HCP dan ik, respectievelijk 11.2 en 16.2 ! Wij konden mooi starten op hole 1, lekker dichtbij. We troffen het wel met het weer, wat was het lekker! Qua golf ging het met mij erg goed, gezien het feit dat dit de 3e keer was dat ik op deze baan speelde. Ik kreeg regelmatig complimenten van Mark en Sis. Ik liep eigenlijk best een goede score (zie de foto van de kaart) met 33 Stableford punten. Dat was mooi binnen de buffer, dus de handicap bleef 25.6 .

Het mooiste golfmoment van de dag (voor mij althans) was op hole 12, de tweede keer hole 3, de enige Par-5 van deze baan. Mijn afslag met mijn hybrid-4 ging goed. Die lag mooi een beetje links op de fairway, zo'n meter of 20 vóór het water. De tweede slag, weer met de hybrid-4, was ook goed en lag voorbij het water op de fairway. Met mijn derde slag had ik wat geluk. Die sloeg ik (weer met de hybrid) iets teveel naar links van de green. De bal kwam tegen het hekwerk aan, maar stuiterde ver genoeg van het hek af om ruimte te houden voor een slag. De bal lag tussen de eikels (van de eikenboom) op een stuk zand waar geen gras meer goeide, vlak achter de bunker die de green beschermde. Ik moest dus met een chip over de bunker de green op. En dat lukte (bijna) perfect! Ik zeg "bijna", want de chip was eigenlijk perfect, maar het resultaat had meer verdiend. Ik chipte de bal namelijk perfect over de bunker en hij landde precies aan de zijkant op de green, rolde door richting hole en raakte de vlag (!), waardoor hij eruit stuitte. Dat was mijn vierde slag en het zou dus een echte Birdie geweest zijn. Gelukkig ging de put er in 1 keer in en kwam ik met een hele nette Par van deze hole af, die goed was voor 4 punten, maar het had nog zoveel mooier kunnen zijn. Voor het zelfvertrouwen is het sowieso altijd goed zo'n actie!
Gezelligheid na afloop
Dat zelfvertrouwen liep de volgende hole al wel weer een deukje op, want die korte Par-3 blijft een horror hole voor mij. Daar had ik dan ook 5 slagen nodig en dat is gewoon teveel.

Wat wel jammer was, was dat ik op de allerlaatste hole mijn afslag het water in sloeg. Uiteindelijk met 6 slagen nog niet slecht gedaan, maar geen punten hier. In totaal 3 holes van de 18 waar ik puntloos bleef. Met 33 punten was ik nummer 7 van de 32 deelnemers, dus dat viel niet tegen. Helaas niet in de prijzen gevallen. Jammer dat er geen "prijs voor het leukste nieuwe lid dat deelneemt aan dit toernooi" was, want dan had ik die zeker gewonnen :-).

Zondag 16 oktober was het wederom stralend weer. 20 graden in oktober is echt uitzonderlijk. Daarom 's middags nog even in m'n eentje 9 holes gelopen en het ging weer fantastisch (in tegenstelling tot vrijdag 14/10 maar daar schrijf ik verder maar niet over). Ik heb mijn score zuiver gehouden en haalde 20 punten op 9 holes. Als het qualifying geweest zou zijn, was mijn HCP weer met 0.8 gedaald. Met name het putten liep als een tierelier! Diverse lange puts (van 1 tot 3 meter) gingen er moeiteloos in!  Dat was dus wel lekker, maar uit ervaring weet ik dat er ook weer slechte dagen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten