woensdag 31 december 2014

Oefenen ondanks de sneeuw

Als je een technisch spel zoals golf onder de knie wilt krijgen, zul je veel en regelmatig moeten oefenen. Dat betekent regelmatig naar de drivingrange en de oefengreens. En af en toe een keer een baan lopen (9 holes), maar vanwege de greenfee die je moet betalen is dat niet iets wat je wekelijks doet, althans ik niet. Door de weeks ga ik meestal 2 keer naar de drivingrange, 1 keer in Nuenen (daar moet ik de ballenautomaat betalen) en 1 keer in Best waar ik 88 ballen gratis heb per dag.

Tussen Kerst en Oud en Nieuw heb ik enkele dagen vrij. Ik had gehoopt dat het goed weer zou blijven, zoals de afgelopen weken/maanden, waardoor het steeds mogelijk bleef om op de golfbaan te komen. Helaas heeft de sneeuw van de afgelopen dagen (hier in het zuiden althans) roet in het eten gegooid. De golfbanen zijn gesloten door de sneeuwval. In Nuenen is ook de drivingrange gesloten, maar gelukkig is die van Best open, zij het met aangepaste openingstijden (van 9.00 tot 14.00 uur). Dus wat doe je dan als fanatieke beginner? Ja natuurlijk, je pakt je golftas en gaat naar de drivingrange!

Vanmiddag (30/12) om 12.45 uur heb ik ongeveer drie kwartier in de kou op de drivingrange gestaan. De afslagplaatsen zijn overdekt en waren mooi schoon, maar het veld ervoor lag vol met een dik pak sneeuw. Wel een mooi gezicht vond ik. Het was erg rustig. Behalve ik, waren er nog 2 mannen en later kwamen er nog 2 bij. Van de kou heb ik weinig last gehad. Na een korte warmingup sla je jezelf wel warm. Alleen mijn rechterhand bleef behoorlijk koud, want daar zit geen handschoentje aan.

Het afslaan ging erg goed. Ik merk duidelijk dat ik steeds beter rechtdoor sla. Ik denk dat 90% van de slagen recht vooruit waren, met af en toe een enkele afzwaaier naar links of rechts. Als ik na zo'n afzwaaier me weer even concentreer op de basistechniek en vooral rustig probeer te slaan, gaat het meteen weer goed. Vandaag met alle ijzers geslagen, van 4 t/m 9 en PW en SW. Met de ijzer 4 nog wat moeite, maar akle andere gingen prima, vooral de 5, 7, 9, PW en SW.
Ik heb nog geen driver, want de driver die ik pas geleden gekocht heb, heb ik gisteren al weer verkocht via marktplaats (op aanraden van DutchGolfclubFitter).  (zie de goed ingepakte driver op de foto :-) ).
 Daar moet t.z.t. een keer een goede nieuwe voor komen, maar eerst maar eens perfect leren slaan met de ijzers.

Ook mijn hybride 4 niet gebruikt. Ik vind het moeilijk om daarmee te slaan, maar dat kan ook komen doordat hij een stijve shaft heeft en daardoor minder geschikt is voor mij. Daarom staat die ook op Marktplaats, samen met de houten 3 van Mizuno.

Vanwege de speciale fitnessoefeningen die ik maandagavond thuis gedaan had, had ik wel wat spierpijn, met name in mijn bilspieren. Blijkbaar heeft het wel gewerkt. Dinsdagavond (30/12) nog even wezen spinnen bij Basic Fit, want ook de opbouw van de fietsconditie heeft weer aandacht nodig. 2015 wordt een mooi sportjaar, dat voel ik aan alles!
Fijne jaarwisseling allemaal!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten