maandag 5 januari 2015

De sneeuw eindelijk verdwenen; we kunnen weer de oefenbaan op!

Na een week met een dik pak sneeuw op de golfbaan, waardoor de baan gesloten was en alleen de drivingrange open, was gisteren (zondag 4/1/15) eindelijk de baan en de oefenbaan weer open. De oefengreens waren nog gesloten, omdat die makkelijk kunnen beschadigen door de hoeveelheid vocht die erin zit na die sneeuw.

De bosbaan was nog dicht, want daar is de sneeuw wat langer blijven liggen en er zijn veel takken afgebroken onder de sneeuwlast. De parkbaan was wel open, zij het met wintertees en wintergreens. Ik heb hem zelf niet gelopen, maar ik zag in het voorbij gaan wel dat er flinke plassen ("tijdelijk water") lagen. De drivingrange was natuurlijk ook gewoon open, echter de ballenautomaat was deels leeg, omdat men door de sneeuw geen ballen heeft kunnen rapen. Daar had ik vrijdag 2 januari j.l. al last van toen ik voor mijn 2x 1 euro slechts 27 ballen kreeg i.p.v. de gebruikelijke 44 stuks.
Gelukkig was nu ook de 9 holes Par-3 baan open.

Ik heb eerst even uitgebreid ingeslagen op de drivingrange. Gelukkig werkte de rechter ballenautomat wel (alleen met 2 euro muntstuk), dus kon ik daar ballen krijgen  (44 stuks). Ik stond uit de wind en in het zonnetje en kreeg het al snel behoorlijk warm van het inslaan, lekker!
Daarna heb ik de 9 holes gelopen en dat ging super! Ik had slechts 5 slagen meer nodig dan de 27 slagen die voor Par staan, dus 32 slagen. Daar was ik heel tevreden mee en het was lekker om weer een keer in die baan te lopen (in het zonnetje) en het korte werk te oefenen.

Terwijl ik die baan liep heeft de "ballenraapwagen" (of hoe je dat ding ook noemt) een deel van de drivingrange "bereden" en daar ballen geraapt, zodat de automaat weer deels gevuld was. Na mijn ronde heb ik dan ook nog een keer 44 ballen geslagen. Lekker rustig geslagen, althans, de tijd genomen voor de setup, een oefenslag gemaakt en vooral op 2 of 3 aspecten gefocust. Hierdoor gaan de slagen erg goed de laatste tijd, al zeg ik het zelf. Slechts een enkele afzwaaier naar links en dan vooral met de PW en SW. De langere ijzers sla ik strak rechtdoor, ook de ijzer 4!

Geen foto's deze keer, maar dat komt snel wel weer. Hopelijk krijgen we geen sneeuw meer, want dat gooit zowel voor het racefietsen als het golfen roet in het eten. Hieronder wel een filmpje van mijn activiteiten op vrijdag 2 januari 2015 op de drivingrange in Best.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten