dinsdag 20 januari 2015

Een mooie dag voor een rondje golf

Na een aantal weken oefenen op de drivinrange (in Nuenen en Best) en af en toe een rondje op de oefenbaan in Best (9 holes par-3) merk ik dat het echt steeds beter gaat. De oefenbaan gaat meestal erg goed en bij het afslaan zitten er zelden echte missers tussen. Maar afslaan van een matje blijft toch anders en makkelijker dan "in de baan" lopen en slaan vanaf gras dat niet altijd even mooi en strak is. Daarom moet je af en toe een keer de echte baan in om dat weer te ervaren.

Vandaag (20-01-2015) was een dag waarop ik even mijn hoofd leeg wilde maken. Afgelopen zaterdag de hele middag met mijn vader (85) in het ziekenhuis gezeten i.v.m. darmproblemen, waar hij uiteindelijk voor is opgenomen. Daarna in spanning gezeten wat er aan de hand zou zijn. Als het maar niets ernstigs is .... Dagelijks op bezoek en tussendoor telefonisch contact met het verplegend personeel. Vanochtend kreeg hij zijn darmonderzoek en direct de uitslag: alles is goed en er is niets ernstigs. Slechts wat oneffenheden in de darmwand, maar dat kan geen kwaad. Gelukkig mocht hij snel daarna naar huis.
Om de opgebouwde spanning van de afgelopen dagen even kwijt te raken heb ik de middag vrij genomen en ben ik lekker 9 holes gaan lopen op de Parkbaan in Best. En dat ging best lekker! Afslaan ging vanaf wintertees. Aangezien dat ook gewoon matjes zijn, ging dat goed. Meestal deed ik dat met mijn ijzer 5. Op de fairway moest je opteĆ«en om de baan te beschermen. Daar zat nog wel eens een "vette" slag tussen, maar ook dat viel niet tegen. De holes waren behoorlijk ingekort doordat er wintergreens waren. Hierdoor heb je op sommige holes een slag minder nodig om op de green te komen. Binnen een putterlengte heb ik niet meer uitgeholed, maar 1 slag extra geteld. Op een fatsoenlijke green gaat die er over het algemeen ook wel in. 

Gerekend met mijn playing handicap van 21 (extra slagen) kwam ik op 25 Stableford punten. Als ik overal 1 slag bij tel (of van de extra slagen afhaal) vanwege de kortere winterholes, dan kom ik nog op 16 punten uit. En daar ben ik wel tevreden mee. Het belangrijkste voor mij was dat ik gedurende de 1,5 uur dat ik bezig was aan niets anders dan aan mijn golfspel heb gedacht en dat ik er gewoon heel goede (vooral rechte) slagen bij had zitten. Van de kou (2 graden boven nul) heb ik weinig last gehad. Door de zware drassige grond (dank je wel waterdichte Adidas schoenen!) en het hoge tempo dat ik hanteerde, kreeg ik het wel warm. Ook mijn winterhandschoentjes van FootJoy deden goede dienst en hielden mijn handen goed warm.

Het was niet erg druk op de baan. Een enkele golfer gezien, meestal net als ik solo. Ook nog een aparte vogel gezien, waarvan ik niet weet wat het precies was. Het leek een eend, maar dat was het niet. Hij was meer vogel aan de achterkant dan eend (zie de foto). Dat was op hole 5 en de bal kwam na mijn afslag op circa 5 meter van deze vogel op de grond. Hij verroerde niet. Blijkbaar wel wat gewend of totaal niet gemerkt :-). Wie zal het zeggen?

Hopelijk is het komend weekend ook weer een beetje leuk weer (= droog!) zodat ik weer een keer samen met Anita kan gaan, want door haar schouder-/nekklachten ligt ze al een aantal weken stil op golfgebied en dat is jammer. Ons abonnement op de oefenbaan loopt nog t/m 31 januari, dus we kunnen nog 2 weken en weekenden gebruik daarvan maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten