zondag 25 september 2016

Open Dag Golfclub Riel

GC Riel had zondag 25 september een Open Dag georganiseerd. Aangezien ik regelmatig op GC Riel gebruik maak van de oefenfaciliteiten en golfles gevolgd heb bij Golfschool Geldrop, heb ik wel een indruk van GC Riel gekregen. Het lijkt mij een gezellige, kleinschalige club, met leuke toegankelijke mensen, een knus clubhuis en een leuke Par-31 baan dus waarom niet eens gaan kijken en overwegen om hier lid te worden.

Ze hadden het erg leuk georganiseerd. Bij de ontvangst kwam ik direct Mike van Wieringen, de teaching golfpro, tegen die mij hartelijk begroette. Bij hem stond een pot met golfballen waarvan je kon raden hoeveel erin zaten. De hoofdprijs was een gratis golfles.
Even afwachten of mijn 67 goed geraden is (zal wel niet :-)). Daarna naar de tafel gegaan waar de lidmaatschapsinformatie verstrekt werd. Daar kwam ik weer een bekende tegen, namelijk Jan ten Wolde, die ik ken van de sportschool in Nuenen. Jan zit in de Bedrijvengolf-commissie en was bedrijfsleden aan het werven. Hij introduceerde me bij de ledenadministrateur Berry. Men had een speciale actie tijdens deze Open Dag. Als je nu lid werd, kon je de rest van 2016 gratis spelen tegen betaling van de contributie van 2017. Ruim 3 maanden gratis golfen, dus best aantrekkelijk. Op mijn vraag of ik vandaag een paar holes kon spelen werd positief gereageerd, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan. In plaats daarvan ben ik samen met marshall Rent Nollen, die ik weer ken van de groepstraining, in zijn buggy een keer de baan rond gereden om alle holes te bekijken en uitleg te krijgen. Dat gaf een positieve indruk en nam de laatste twijfel bij mij weg. Na deze "excursie" ben ik me direct gaan inschrijven bij Berry.

De kosten van het lidmaatschap vallen voor golfbegrippen erg mee. Je betaalt 425 euro speelrecht (jaarlijks), 250 euro entreegeld (eenmalig), 25 euro administratiekosten (eenmalig) en vanaf 2017 ook 25 euro barfee (jaarlijks). Dat laatste krijg je als tegoed op een kaart waarmee je in het clubhuis je consumpties kunt afrekenen. Dat ben je dus niet kwijt, maar is eigenlijk een soort gegarandeerde omzet voor de bar. Als je dat afzet tegenover andere verenigingen in de omgeving, weliswaar met 18-holes banen, waar je minimaal 1.000 euro per jaar kwijt bent, is het zeer aantrekkelijk. Voor het prijsverschil kun je genoeg greenfees kopen om elders regelmatig (verschillende!) 18-holes banen te spelen.

Ik heb ook nog een poging gewaagd om vanaf 50 meter een golfbal in een leeg olievat te pitchen, maar zonder succes. De eerste bal mislukte; de tweede en derde speelde ik wel recht naar het vat, maar circa 10 meter te kort. De prijs van een doosje golfballen ging jammerlijk aan mijn neus voorbij :-(. Wat wel weer leuk was en typerend voor GC Riel, was dat degene die voor mij aan de beurt was al wist te vertellen dat ik zojuist lid geworden was. Dat had hij van Jan of Rent gehoord zei hij. Waarschijnlijk van beide zei ik met een lach :-). Ik voelde me meteen welkom!

Vanaf maandag 26 september ben ik officieel lid en kan ik zoveel oefenen als ik wil. Dat ga ik dan ook veel doen. Eerst maar eens zelf de baan lopen en daarna snel een keer met Jan of Rent, want dat boden ze beide al direct aan.

Volgens mij is de Open Dag erg goed bezocht en was het een geslaagd evenement dat hopelijk voldoende nieuwe (jeugd)leden heeft opgeleverd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten