maandag 29 augustus 2016

3e Baan van "Rondje Rijk": Margraten

"Hole with a view"
Op 25 augustus 's middags op het Rijk van Margraten 18 holes gespeeld met PP. Het was een uitzonderlijk warme dag en de gevoelstemperatuur was meer dan 35 graden! Het voordeel was wel dat er weinig "gekken" waren die met die hitte gingen golfen, waardoor het niet erg druk was en we op ons gemak konden spelen. Aangezien PP een handicart kon huren, hebben we weinig hoeven lopen. Door de rijwind en schaduw in de buggy koel je ook een beetje af, dus dat was wel lekker. Ook ben je veel sneller bij je bal dan te voet. 

In mijn koelvak in de tas had ik 2 bevroren koelelementen gedaan met 2 flesjes Spa blauw en een flesje Ice Tea. Daarnaast tweemaal een volle bidon (750cc) water leeg gedronken, dus aan hydratatie geen gebrek. 

Margraten is een mooie heuvelachtige baan, waarvan de eerste 9 holes erg wijds en open zijn en dus makkelijker.
Hole 9
De tweede 9 hebben veelal fairways die erg schuin aflopen en greens die omringd worden door bomen en hoge rough. Ook zit er veel hoogteverschil in de fairways, waardoor je vaak de green niet kunt zien als je slaat. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren zoals bij (volgens mij) hole 10. Daar sloeg in een approach shot naar de green, nadat ik gezien had dat de spelers voor ons de green verlaten hadden. Wat ik niet kon zien was dat 1 van hen naast de green bleef treuzelen, terwijl de rest was doorgelopen. Die krijg dus mijn bal in zijn rug zoals ik bij de volgende hole van hem hoorde! Heel erg vervelend en zeker niet mijn bedoeling. Gelukkig nam hij het me niet kwalijk en vond hij het een fout van de baan dat er geen waarschuwingsbel hing. Gelukkig maar, want ik voelde me knap schuldig ðŸ˜¢

De eerste 9 speelde ik behoorlijk goed en constant en wist ik op alle holes wel 1 of meerdere punten te scoren (17 in totaal).  De tweede 9 ging het overall zelfs nog beter (18 punten) maar waren er meer uitschieters (2 holes zonder punten en een paar met 3 en 4 punten). Met 35 Stableford punten aan de bovenkant van mijn buffer gespeeld en dus dik tevreden.
Met een klein beetje meer geluk (een paar putts waren heel erg close) had er zelfs een verlaging van de handicap ingezeten. 

Na afloop nog lekker een hapje gegeten en wat nagekletst. Het was weer een topdag op een topbaan!

Laatste van de vier Rijkbanen (Sybroek) spelen we in oktober een keer. Nu eerst op vakantie, daarna zien we weer verder .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten