dinsdag 23 augustus 2016

Activiteiten Juli 2016

In juli heb ik 2 maal met klanten van me 9 holes gespeeld op Golfbaan Amelisweerd. Dat ging beide keren best goed. Amelisweerd is een mooie baan die niet al te moeilijk is, omdat de fairways ruim zijn. Enige obstakel kan soms het water zijn, maar daar heb ik geen last (meer) van. De greens blijven wel moeilijk te lezen en hebben veel ondulatie. Daarnaast is de snelheid per green erg wisselend, wat het ook lastig maakt. Op 8 juli net niet mijn handicap gehaald (niet qualifying gespeeld). Op 20 juli wel qualifying gespeeld en in mijn buffer gebleven. Op 8 juli heb ik mijn driver 3 keer gebruikt en 2 keer sloeg ik de bal op de fairway op zo'n 180 meter, terwijl ik hem eigenlijk niet goed in de sweetspot raakte. Daar zit dus meer in. De andere bal lag net buiten de fairway in de semi-rough, dus ook nog prima bespeelbaar. Op 20 juli de driver in de tas gelaten omdat het qualifying was.


Op 16 juli was het Stippelberg Open, mijn eerste echte open wedstrijd. Over Stippelberg heb ik al genoeg gezegd in eerdere berichten; het blijft een fantastische baan, maar wel moeilijk. Dat bleek ook nu weer. Ik zat in een leuke flight van 3, samen met Hellen Felten (hcp 25.9) en Hans Mouwen (hcp 29.4). Het was mooi zonnig weer, dus ik heb uiteindelijk mijn korte broek aangetrokken (gelukkig). De driver had ik thuis gelaten, want als ik hem bij me heb wil hem ook gebruiken en dat leek me nu nog niet verstandig :-).
Hans, Hellen en ik bij hole 1

Ik begon goed op hole 1 (Par-3) waar ik de afslag direct met mijn hybride op de green wist te krijgen. Twee putts en een 3 op de kaart wat me 4 punten opleverde. Ook de meeste andere holes leverden wel punten op, zij het soms te weinig (1) en op 4 holes had ik geen punten. Te wisselvallig dus. Heel goede ballen en spel afgewisseld met missers, waardoor het eindresultaat was dat ik met 29 punten van de baan kwam en dus buiten de buffer viel, waardoor mijn handicap 0.1 gestegen is. Ook viel ik daardoor natuurlijk niet in de prijzen, iets wat mijn flightgenote Hellen wel deed. Zij ging er met 2 prijzen vandoor! De longest drive dames en de tweede prijs in onze categorie.

aan de borrel
Na afloop was er nog een diner en werden de prijzen ondertussen uitgereikt.
Alles was prima verzorgd en het was een leuke dag met prettig gezelschap. We hebben wel extreem lang op de baan gestaan (5 uur en 45 minuten!) omdat er erg veel flights waren en er regelmatig gewacht moest worden. Daarom niet te lang blijven hangen na het eten, anders werd het wel heel erg laat. Ik kom volgend jaar zeker terug om een beter resultaat neer te zetten!

In bunker hole 8
Op zaterdag 30 juli heb ik 1 uur les genomen bij Robert van den Broek van Golfschool Geldrop. Deze keer was dat op GC De Tongelreep in Eindhoven, waar hij ook les geeft. Daar hebben ze een driving range van meer dan 300 meter, dus daar kun je vrij uit met de driver slaan. Door de les veel geleerd en erachter gekomen dat ik nog veel moet oefenen. Na ruim een half uur meppen zijn we nog de bunker ingegaan en hebben we diverse bunkerliggingen geoefend. Ook dit was erg leerzaam! Nu weer veel oefenen. In augustus veel aandacht voor het racefietsen omdat we van 17 t/m 20 augustus in de Vogezen zijn wezen fietsen. Daarna gaat de focus weer op golf, want er komen nog diverse wedstrijdjes aan, zoals de Sogeti Golfdag op 23 september. 
Deze week een ballenkoker gekocht inclusief 21 normale golfballen bij Golf-aanbieding.nl in Maarheeze. Dat is een webwinkel met showroom aan huis, waar je goed terecht kunt voor alle golfartikelen en je een goed en eerlijk advies krijgt van  de eigenaar Jan Ypma. Het voordeel van zo'n ballenkoker is dat je veel meer ballen achter elkaar kunt spelen als je bijvoorbeeld chip en/of pitch wilt oefenen. M.n. het verzamelen van de ballen is erg makkelijk omdat je niet hoeft te bukken en je alle ballen weer in 1 keer kunt meenemen.

Volgende evenement: 25 september, Sogeti Golfdag op Rijk van Nunspeet. Met als introducee mijn oude maatje Harold Poelma. Nu al zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten