vrijdag 15 januari 2016

Houten 5 aan diggelen

Met de golflessen bij Golfschool Geldrop gaat het erg goed. Inmiddels hebben we 5 lessen gehad. In les 4 is er aan de swing gewerkt en heb ik geleerd om veel rustiger mijn back swing te maken en te starten met een heupdraai in de swing naar voren. Na even oefenen was de verbetering direct zichtbaar.

Zaterdag 9 januari was les 5 en hierin zijn we uitsluitend bezig geweest met de houten 5. Ik had daar al wel een paar ballen mee proberen te slaan op de driving range, maar dat was geen succes. Ook 1 of 2 keer een keer in de baan gebruikt, met wisselend succes. Ook de eerste ballen in de les gingen totaal niet, totdat Mike de techniek uitlegde. Ook toen ging het nog niet direct goed, want ik schijn erg van buiten naar binnen te slaan (door te late heupindraai) en moet ook nog wennen aan het raken van de bal in de opgaande lijn. Dat is anders dan bij de ijzers. Maar met wat extra aanwijzingen en nog meer oefenen ging het steeds beter. Zo goed zelfs dat ik tot 4 maal toe de bal over het hek van de driving range sloeg. Die is in Geldrop niet zo lang (170 mtr) maar met een hek van 10-15 meter hoog erachter moet je toch al gauw de 190 mtr halen. Gelukkig stonden er geen mensen op de hole achter dat hek.

Mike signaleerde dat mijn houten 5 last had van loslaten van carbon laagjes op de shaft en waarschuwde me dat die wel eens zou kunnen breken binnenkort.
Heel lang heeft dat niet geduurd. Woensdagavond ging ik naar de driving range om eens lekker te oefenen met de houten 5 en dat ging 3 ballen goed. Bij de 4e bal vloog mijn clubhoofd eraf en kwam 50 meter verder op de range terecht. Echt balen! Donderdag ben ik met shaft en clubhoofd even bij Wim Versluis (Dutchgolfclubfitter.nl) langs gegaan en die heeft er een andere (gebruikte) shaft ingezet voor een zeer schappelijke prijs. Hij vermoedde dat de club een keer een tik gehad heeft en ik denk nu dat ik weet wanneer dat gebeurd is. Ik ben namelijk bij de 4e les met mijn draagtas vol tegen de poort aangelopen (echt Nuenens Dwars!), dus daar zou het best mee te maken kunnen hebben. Maar goed, hij is weer gemaakt en ik kan weer oefenen.

Overigens ging het slaan met de H5 Anita erg goed af. Die stond ze toch te raken! Meeste ballen vol in het midden geraakt (dat hoor je) en mooie rechte verre ballen. "Je slaat als een kerel" merkte Mike op. Ze gaat zichtbaar met stappen vooruit en krijgt er echt plezier in. Gelukkig maar, dan kunnen we in het voorjaar gezellig samen spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten