dinsdag 4 augustus 2015

Een geweldige ronde!

Het is inmiddels 6 weken geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb op dit blog, maar dat betekent niet dat ik ondertussen heb stil gezeten. In tegendeel.
Ik heb in de afgelopen weken diverse keren samen met Anita gespeeld op de Old Course in Nuenen en dat ging best goed, ook voor Anita. Ik heb daar mijn handicap weer kunnen verlagen naar 33,5.

Vrijdag 24 juli ben ik weer eens naar DutchGolfclubFitter (Wim Versluis) in Gorinchem geweest. Ik ging eigenlijk met het idee om een goede hybride en een driver te kopen, maar Wim adviseerde me dat niet te doen. Hij adviseerde me eerst een hybride 4 (of 5) te kopen, afhankelijk van hoe ik nu al sloeg met een ijzer 5 en daarbij dan een houten 5 nemen. Aangezien ik vrij constant recht sla met mijn ijzer 5 heb ik gekozen voor een hybride 4 (met 22 graden loft) en een houten 5 (19 graden loft), beide uiteraard van Taylormade, zoals de rest van mijn set, en dan het model JetSpeed. Ik ben daar vrijdagavond direct mee gaan slaan op de drivingrange in Nuenen en dat ging erg goed. Man wat slaat die hybride fijn! Ook dat weekend meteen een rondje mee gespeeld, met Anita en mijn buurman samen, en ook in de baan ging het erg goed. Weliswaar niet qualifying gelopen, maar wel lekker gespeeld. Ik denk dat ik er snel aan kan wennen.

Afgelopen dinsdag (28 juli) voor de eerste keer de Libellebaan gelopen in Nuenen, samen met Jos en ook dat ging wonderbaarlijk goed. Met de hybride 4 de meeste afslagen gedaan, tenminste als er enige lengte gewenst was. Geen Q-kaart genomen (clubhuis was helaas al dicht toen ik daar aan dacht), maar wel een goede eerste ronde (9 holes) gelopen op een voor mij nieuwe baan. Overal punten gescoord (playing hcp was 19) en zelfs een Par-5 hole (hole 15) in 6 slagen gedaan. Daar overbrugde ik in 2 slagen 320 meter met de hybride en daar stond ik toch wel van te kijken. Uiteindelijk in 56 slagen rond gespeeld en het zouden 17 Stableford punten geweest zijn. Erg lekker gespeeld en een leuke baan die Libellebaan.

Omdat ik eigenlijk totaal geen idee had hoever ik kon slaan met welke club, heb ik me georiƫnteerd op een golfhorloge. Donderdag j.l. dan ook een nieuwe Garmin S2 gekocht. Met zo'n (relatief eenvoudig) horloge, waarin 35.000 golfbanen wereldwijd staan, zie je wat de afstand is van jouw positie tot aan de green (midden, voorkant, achterkant green). Ook geeft hij layup afstanden aan en de afstand tot een dogleg. Daarnaast kun je meten hoever je geslagen hebt en houdt hij de totaal gelopen afstand bij als je dat wilt.

31-7-2015: 25 punten in Best
Vrijdag 31 juli in Best weer 9 holes gelopen met Ton, een collega van me die daar lid is. Daarbij voor het eerst mijn Garmin S2 gebruikt. Dit was de fijnste ronde die ik tot nu toe gedaan heb. Man, man wat ging het goed! Met een playing handicap van 19 op die baan ben ik ik 47 slagen rond gegaan (Par 35 baan) en heb ik maar liefst 25 Stableford punten gescoord!! Hiermee is mijn handicap in 1 klap verlaagd naar 30,0. Via de site van UnitedGolfclub.nl, waar ik lid van ben, wordt echter met een phcp van 20 gerekend en kom ik op 26 punten, waardoor mijn handicap nu officieel 29.5 is geworden! Ik heb de fout wel gemeld, maar nog geen reactie gehad. Dat halve puntje maakt me ook niet zoveel uit, maar eerlijk is eerlijk, het zou dus 30.0 moeten zijn.
Op de eerste hole begon het niet zo goed, maar met 7 slagen (Par 4) haalde ik toch nog 1 punt. Alle andere holes heb ik beter gescoord. Alles lukte precies zoals ik het wilde. Ik had het "baanmanagement" vooraf ook al wel uitgedacht en voorbereid, zodat ik precies wist welke club ik waar zou moeten slaan. Met mijn horloge kon ik mooi de afstanden meten en die heb ik dan ook meteen opgeschreven, zodat ik weet wat ik kan slaan met elke club. De moeilijkste hole, hole 4 (SI 1), een dogleg naar links met een grote waterpartij voor de green, had ik in 3 slagen de bal net buiten de green liggen, maar wel ter hoogte van de vlag en met 2 puts erbij kon ik hem in 5 slagen uitholen. Dat leverde 4 punten op.

Beste approach ooit:
 van 117 meter op 15 cm van de hole!
Hole 8 een lange Par 5 van 488 meter, lag ik in 4 slagen op de green en met weer 2 puts erbij kwam ik op 6 (= 3 punten). Maar de allerbeste hole was de laatste. Dat is een Par 4 van 277 meter, recht toe recht aan, maar wel met diverse bunkers. De afslag sloeg ik weer 160 meter. Resteerde 117 meter naar centrum van de green. Die sloeg ik met een ijzer 9 direct op de green en de bal rolde net langs de vlag af en bleef op 15 cm van de hole liggen (zie foto). Met 1 put kwam ik dus op 3 slagen en dus een echte Birdie!! Een mooiere afsluiter had ik me niet kunnen bedenken. Wat voelde ik me lekker na die ronde.

Afgelopen zondagmiddag om 16 uur nog even solo de Libellebaan gelopen. Mijn playing handicap wa sinmiddels gezakt naar 17, maar ondanks dat haalde ik toch de 17 punten weer, net als dinsdag. Best tevreden mee dus.

Vanavond ga ik met mijn zwager de Old Course lopen, vrijdagmiddag ga ik in Teteringen (De Haenen) 9 holes lopen met een klant van me en 21 augustus ga ik met 2 ex-collega's (en tevens fietsmaatjes van me) 18 holes lopen op Amelisweerd (Utrecht). Er wordt dus genoeg gegolfd de komende tijd en dan heb ik nog niet eens verteld dat ik het laatste weekend van augustus met Anita in Zeeland ga golfen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten