woensdag 20 mei 2015

Vrijdag 15 mei 2015, tweede qualifying kaart gelopen

Mooie holes met hoogteverschillen
Op de dag na Hemelvaartsdag, vrijdag 15 mei 2015, heb ik samen met een contactpersoon van mij bij mijn vorige klant, de 9-holes baan van Spandersbosch in Hilversum gelopen. Dit is een erg leuke baan moet ik zeggen. Hij heeft erg afwisselende holes, redelijk wat hoogteverschil (zie ook de foto) en de fairways zijn vaak erg smal en schuin aflopend. Dit vraagt de nodige concentratie en voorzichtigheid in je slagen.

Het was redelijk weer, droog en een beetje fris door de wind, maar op de holes die in het bos lagen had je daar weinig last van. Ook het gezelschap was aangenaam. Johan is een fijne vent om de baan mee te lopen. Hij is rustig en is vooral bezig met zijn eigen spel en techniek. We hebben samen ontspannen de baan afgewerkt.

De start van mij was GEWELDIG ! Op hole 1, een Par 3 waar ik met mijn handicap 5 slagen over zou mogen doen om Par te spelen, sloeg ik een echte Birdy! De eerste slag kwam terecht net buiten de rand van de green, op 12 meter van de vlag. Die bal heb ik van daaraf geput en wat denk je? Jawel hoor, hij ging er mooi in een keer in. De toon was gezet en Johan wist niet wat hij zag. Ik ben namelijk de beginner en hij is al 4 jaar bezig, haha. Daarna heb ik nog diverse goede slagen gemaakt, maar ook enkele behoorlijke missers of afzwaaiers. En ook bij het putten wel enkele slagen laten liggen, helaas.

Al met al wel heel erg tevreden, want met playing handicap van 25 extra slagen, kwam ik toch uit op 21 Stableford punten, waardoor mijn handicap meteen weer gezakt is van 51 naar 48.

 
Na afloop hebben we nog even samen daar geluncht ter afsluiting van een mooie ochtend golfen. Dat gaan we zeker vaker doen!

O ja, voor ik het vergeet, eigenlijk zou mijn collega André ook met ons mee spelen, maar het klussen aan de slaapkamer van zijn dochter viel tegen waardoor hij uiteindelijk geen tijd had. We hebben dat er lekker bij hem ingewreven door hem een mooie foto van de baan te sturen met een irritante opmerking erbij, maar die humor kan hij wel waarderen! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten